10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019

10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 | طراحی به ما کمک می کند تا درکی صحیح از دنیای پیرامون خود داشته باشیم .
ترند ها و سبکهای جدید طراحی در سال 2019 نوعی تناقض را دربر دارد . گرایشی که باعث می شود برای همه قابل توجه باشد.

این که شما یک گرافیست باشید و یا اینکه در کارهایتان از آخرین متد طراحی استفاده می کنید فرقی ندارد .
مهم این است که امسال با این گرایش طراحی و گرافیک بدون توجه به رسانه ها ، سبک خود را تغییر دهید و بتوانید بصورتی جدید کارهای خود را به مشتریانتان ارائه دهید.

با ما باشید تا 10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 را به شما معرفی نماییم.

  1. طراحی سه بعدی و تایپوگرافی
  2. چیدمان های نامتقارن
  3. هنردکو
  4. مدرنیته
  5. رنگ های دوتایی و طیف های رنگی
  6. پالت های رنگی گرم
  7. زمینه های روشن سفارشی
  8.  serifs قدرتمند
  9. ترکیبات باز و بدون محدودیت
  10. طراحی ایزومتریک

1. طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

به نظر می رسد آثار سه بعدی در همه جا در حال حاضر جزئی از طراحی هایی هستند که پیرامون ما را فراگفته اند.گرچه این نمایش سه بعدی از حروف قابل لمس در دنیای واقعی نیستند ولی می توانند به عنوان تارپود اصلی و مردمی در سبک های طراحی امسال مورد استفاده قرار بگیرند . میتوان گفت که طراحی سه بعدی حروف را بدون هیچگونه الگوریتم و سبک خاصی مورد استفاده قرار داد و این بهترین بخش این سبک می باشد .بهترین سبکهای نوشتاری قابل استفاده در فونتها شامل : bold، thin، sans-serif، script، و هر فونت قابل سه بعدی کردن .

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

فراتر از تایپوگرافی، ما شاهد بسیاری از ترکیبات سه بعدی زرق و برق دار خواهیم بود که به نظر می رسد هنوز از سیارات دور الهام گرفته شده اند. برخی از طرح های پرازدحامی چون پاپ Pinch Studio یا ترکیباتی از پارچه و مواد غذایی ، کلاژ تصاویر باهم و ساخت تصاویر سه بعدی با رنگهای اشباح شده که از عناصر به طور مستقیم از دنیای طبیعی ساخته شده اند بهره گرفت .تمامی این سبکها خیره کننده و جذاب می باشند .

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

طراحی سه بعدی و تایپوگرافی

2. چیدمان های نامتقارن

یکی از 10 سبک و ترند جدید طراحی و گرافیک در سال 2019 ، طراحی نامتقارن میباشد . طراحی به سبک شبکه را میتوان شروعی برای حرکت به آینده دانست . در سالهای گذشته این سبک از طراحی به گونه ای استاندارد قرارگفته است . وب سایتهای معروفی مانند SQUARESPACE  و CANVA قالبهای گوناگون  دیگر در وب سایتها که از این سبک پیروی میکنند را میتوان نمونه بارز از استفاده طراحی به سبک شبکه دانست .

روند طراحی نامتقارن را میتوان یک جنبش حرکتی در طراحی سبک شبکه دانست که خیلی از نگاهان کاربران وب سایت ها را  متوجه خود کرده است . احساس کنجکاوی ذاتی آمیخته با اطلاعات و گرافیک که با اسکرول کردن صفحات وب سایت مورد توجه قرار میگیرد. استفاده از چند وجهی های نامتقارن جزئی لاینفک از این طرح ها میتوان دانست.

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

چیدمان های نامتقارن

3. هنر دکور ( هنر تزئینی)

دوران طراحی مدرن نام خود را از جنبش هنری مدرنیسم گرفته است  که پس از جنگ جهانی اول آغاز شد و تقریبا نیم قرن ادامه یافت. دو سبک مهم و عمده از این دوره وجود دارد که برگرفته از رنسانس کامل میباشد .1 – طرح های هنری دکو بسیار فریبنده  و پر زرق و برق از دهه 1920 و عناصر طبیعی و بسیار ساده  برگرفته از دوره مدرن دهه های 1950 و 60.

این سبک که غالبا در طراحی آرم و نشانه بکارگرفته میشود با تقارن های کاملا شدید  و دقیق وهمچنین پیچیده، توانسته بهترین سبک حال حاضر را از آن خود کند. در حالی که ترکیب آن با فلزات درخشان با لبهای تیز که در دکوراسیون خانه قابل احساس می باشد. ما این تأثیر را در تایپوگرافی نیز مشاهده می کنیم، با سبک فونت sans-serifs، باریک تر و لگنی تر. این طرح ها شگفت انگیز و لوکس میباشند و کاملا متفاوت از کارهای سنتی و قدیمی که در چند سال گذشته رایج شده است.

نمونه از طرح های انجام شده در این سبک

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

هنر دکور

4. مدرنیته قرن مدرن

پس از دوره Art Deco و در پاسخ مستقیم به آن، طراحان تصمیم گرفتند که شکل های گرافیکی را بصورت تابعی نمایش دهند. طرح های پرشکوه و شلوغ را از بین ببرند وبجای آن از خطوط تمیز و طرحهای فلت و ساده اسنفاده نمایند.این در حالی است که استفاده از طرحهای مدرنیته درطراحی داخلی و مد برای چند سال گذشته برجسته شده است و این روند به طور پیوسته در حال رشد درآثار گرافیکی مباشد.

این سبک ویژه مورد استفاده در تصاویر تبلیغاتی نمادین دوران پس از جنگ میباشد که به دوران ما بازگشته است  و همانطور که در آن زمان ، شرکت های کوچک و نوپا، قدرت تصاویر گرافیکی را به رسمیت می شناختند.

همچنین ما می بینیم که بسیاری از برندها و یا وب سایت های زرق و برق دار، پر از تصاویری از این سبک می باشند که اغلب در سبک روشن مدرن و با حفظ پرده رنگ های رویایی آمیخته شد است . در سال 2019 انتظار داریم که این سبک طراحی در طراحی وب سایت های گوناگون و همچنان در کارهای چاپی نیز برتری داشته باشند.

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

مدرنیته اوساط قرن مدرن

5. تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

گرادیانت – “انتقال طیف رنگ”، همانطور که در حال حاضر گاهی اوقات نامیده می شود، روند خوبی برای چند سال گذشته بوده است. به تازگی استفاده از گرادینت ها در طراحی لوگو، بیش از پیش مورد استفاده قرارگرفته است. طراحی آرم  یک رنگ به اندازه کافی جذاب نمیباشد و در این سبک با استفاده از گرادینت ها ، طیف رنگ خاصی را  برای لوگو انتخاب میکنند که بیشتر از ترکیبات رنگهای آبی / بنفش، قرمز و نارنجی مورد استفاده قرار میگیرند. در بعضی از موارد نیز استفاد از رنگهای دوتایی با کنتراست بالا مورد استفاده قرار می گردد.

در سال گذشته سروصدای زیادی در مورد بازگشت رنگهای دوتایی duotone ایجاد شد. این سبک در حال حاضراغلب در کاورهای موسیقی و فیلم شبکه  Spotify مورداستفاده قرار میگیرد.

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

تکامل رنگهای دوتایی و طیف های رنگی

6. پالت های رنگ های گرم

استفاده از رنگهای گرم و طبیعی و همچنین بکارگیری کمتر از کنتراست پایین مشکی و سفید ، همه ما را به دهه 1980 برمیگرداند. آن زمان که دوربینهایی با این سبک عکاسی و فیلمبرداری میکرد. تن های اصلی تصاویر اکثرا بخاطر استفاده از تکنولوژی عکاسی و فیلمبرداری نارنجی و گرم بود. یک ترند، حالت نوستالژی نچندان دور را برای ما به ارمغان می آورد.

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرمپالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

پالت های رنگ های گرم

7. زمینه های روشن سفارشی

پس از سال ها استفاده از نوشته های ضخیم و خطوط کلفت در طراحی ، اینبار شاهد ظهور تازه در طراحی و استفاده از خطوط ظریف و زیبا و با تحت تأثیرگرفتن از عناصر گیاهی و طبیعی در طراحی هایی به سبک زنانه و کودکانه هستیم.
ما انتظار داریم که شاهد استفاده بیشتر از این سبک مخصوصا در طراحی بسته بندی باشیم ، جایی که طرح های پیچیده زیبا در برابر یک پس زمینه بافت کاغذ ارائه می شوند که با استفاده از عناصری مانند فویلها ، آلمینیوم  و برجسته کاری ، بتواند تعادل سازگاری خاصی را در اثار گرافیکی بوجود بیاورد.

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

زمینه های روشن سفارشی

8. serifs قدرتمند

در حالی که تصاویردر آثار گرافیکی سبک تر و ساده تر طراحی می شوند، فونتها نیز از این ماجرا عقب نمانده و در مقابل به قدری بالاتر و قویتر میشوند.مخصوصا وقتی که به خانواده sans-serifs می رسد. سال به قدرت رسیدن این فونت که دیجیتالی خواهد شد.

سال serif سالی می باشد که بیشترین استفاده از این فونت را خواهیم داشت و دست کشیدن از فونتهای دیگر کاری متداول خواهد شد.
این سالی است که دامنه و تنوع فونت serif به طور چشمگیری رو به افزایش میشود. برای برندهایی که واقعا می خواهند ایستادگی کنند تا جایی که حتی این فونت را طراحان به عنوان امضاء کاری خود استفاده خواهند نمود .

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

serifs قدرتمند

9. ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیبات طراحی بدون محدودیت ، به ظاهر دارای هرج و مرج ، شکسته و برش دار و با استفاده از حالت تصادفی ولی با یک نظام سخت در هر بخش قابل مشاهده خواهد بود .

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

ترکیباتی بدون محدودیت

10. طراحی ایزومتریک

در حالی که ترکیبات باز و بدون محدودیت از برخی از عناصرخارج می شوند، طرح های ایزومتریک ، کل فضا را در یک فضای کوچک ایجاد می کند.
طراحی ایزومتریک یک سبک طراحی بسیار فنی به نظر می رسد ، اما یک سبک ساده طراحی سه بعدی، در دوبعد می باشد که بسیارساده و تمیز ترسیم گشته است.
دراین سبک طراحی اشیاء دارای عمق میباشد که تصاویر دوبعدی نمیتواند با آن رقابت نماید. در این سبک ، بیشتر از آیکونها استفاده می شود که بسیار دقیق تر و گرم تر از طراحی مسطح بنظر میرسد.
استفاده از زاویه های 60 درجه متقارن میتواند در خلق این اثر راهنمایی نماید.

امسال سال شکوفایی و طراحی به سک ایزومتریک می باشد . در امسال شاهد طراحی لوگوهایی هستیم که از سبک قدیمی خود فاصله گرفته و در نمای ایزومتریک اجرا می شوند.

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

طراحی ایزومتریک

 

برگرفته از وب سایت https://99designs.com/

0/5 ( 0 نظر )
وحید ولی زاده هستم. گرافیست و ایده پرداز ، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی های جدید و ترند های طراحی شاغل در بخش مدیریت هنری دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری در دسته تجربیات و نمونه کارهای شخصی و در مورد تجربیاتم در کار نوشته‌ام و خواهم نوشت.

وحید ولی زاده هستم.
گرافیست و ایده پرداز ، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری
Graphic Designer | free lancer in house

2 دیدگاه. Leave new

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست